Az üzleti tervet célszerű öt-tíz oldalas bevezető fejezettel indítani, amelyben bemutatjuk
•    a céget, a terméket és helyünket a piacon,
•    a vállalkozót és csapatát,
•    a vállalkozás egyéb körülményeit.

A cég bemutatásánál – a már működő vállalkozásoknál – le kell írni a vállalkozás múltját. Itt ki kell térni az alapítás idejére, az alapítás indítékaira, a fejlődésre, valamint a bekövetkezett lényeges változtatásokra, változásokra.

A jövőre vonatkozóan elsősorban a fejlesztési célokat kell bemutatni. A cél megfogalmazása mindig rövid legyen.

A termék/szolgáltatás leírása


A cél bemutatása önmagában nem elég, be kell mutatni a terméket/szolgáltatást. Ha a piacon van hasonló termék célszerű összehasonlítást tenni, le kell írni miért lesz kelendőbb a mi termékünk, mivel akarjuk meghódítani a fogyasztókat.

Helyünk a piacon


Piackutatás és statisztikai adatok alapján be kell mutatnunk, hogy a piac melyik szegmensét céloztuk meg, kik lesznek a fogyasztóink.

A vállalkozónak és csapatának bemutatása


Gyakran jobban érdekli a bankárt, vagy a pályázat kiíróját, hogy megbízhat-e a vállalkozóban, képes lehet-e a vállalkozó tevékenységével profitot realizálni, jó üzletember-e, jó menedzser-e, mint az, hogy mi is lesz a konkrét termék, amibe a pénzt fekteti.

A bankárt és a pályázat kiíróját tehát főleg az érdekli, hogy milyen a munkahelyi csapat, milyen a vezetés stílusa, a vállalkozás a csapatkialakítás melyik időszakánál tart.

A vállalkozás egyéb körülményei


Ebben a részben a vállalkozás helyét, a meglévő eszközöket, a tervezett műszaki, technikai fejlesztéseket kell bemutatni, az alábbi kérdések végiggondolásával és megválaszolásával:

•    Hol, milyen helyiségben folytatom majd a tevékenységemet?
•    Elválik-e székhelyem és a telephelyem vagy telephelyeim?
•    Rendelkezem-e ezekkel az ingatlanokkal vagy meg kell azokat szerezni? Ha igen, mennyiért (ha bérlet), milyen jogi formában?
•    Hogy állok gépekkel, szállító eszközökkel, egyéb berendezésekkel?
•    Mivel rendelkezem már, mi az, amit kinéztem magamnak, ami most még csak távlati terv?
•    Mikor, milyen formában fizetek a berendezésekért?

Ügyeljünk arra, hogy olyan olvasó számára is érthetően fogalmazzuk meg esetleges problémáinkat, aki egyáltalán nem ért az adott tevékenységhez.

Kerüljük a feleslegesen használt szakkifejezéseket, a szükséges berendezéseket például mindenképpen igyekezzünk köznapi nyelven is megjelölni, nem elegendő ha csak termékkódját adjuk meg.

Legyen a tervnek ez a fejezete is tagolt, jól követhető, és ahol számszerű értékek vannak, azok megfelelően legyenek kiemelve a szövegből, hiszen az olvasót végül is ez fogja leginkább érdekelni. Az igazán számszerű fejezetek természetesen csak ezután következnek.

Körmös Honlapok

Oláh Nikoletta
Tóth Lilian
Halász Orsolya
Nyíri Marcsi - Nagykanizsa
Szendi Tibor
Pozsárné Szabady Júlia
Kovács Kitti
Gergely Edit
Papp Ágnes
Műkörmösök további honlapjai
Műkörmös könyvtárak
Műkörmösök képei
Műkörmös termékcsoportok
Műkörmös alapanyagok

Hirdetés

Műköröm díszítés -kombinált köröm
Műkörmös tanfolyam - képzések
Gél lakk - világmárka
Köröm minták - francia köröm
Műköröm képek - műkörmösöktől
Műkörmös játékok - Nyerj!
Műköröm .org - települések
Műköröm step by step - leírások
Körömfutár - ingyenes kiszállítás
Spange - feszítőszálas spange
Műköröm tanfolyam - OKJ képzések
Műkörömépítő szakemberek
Műköröm - minőségi termékek
Műkörömépítés - szolgáltató ajánló
Műszempillák - LuXLash
Crystal Nails műköröm
UV lámpa karbantartása
Műköröm minták - Facebook oldal
Gél lakk minták - műkörmösöktől
Műköröm zselé - videók
Körömdíszítés - havi TOP20
Műkörmös kereső - körmös oldalak
Körmös szalon - a minőség
Műkörömépítő tanfolyam - neked
Műkörmök - műkörmösök alkotásai
Francia köröm - Step by Step
Műköröm csiszológép oktatás
Műköröm készítés - körmös címek
Vállalkozási ismeretek - tananyag
Műkörmös ismeretek - tananyag