A vállalkozás csak akkor lehet sikeres, ha hosszú távon biztosítja fennmaradását. Ehhez viszont szükséges, hogy a vállalkozás (a vállalkozó) rendelkezzen olyan eszközökkel, amelyek lehetővé teszik azt, hogy tartósan és rugalmasan alkalmazkodjék gazdasági, technológiai, társadalmi (emberi) és ökológiai környezetéhez. Ez az eszköz a vállalkozó kezében a stratégia.

A stratégia szó eredeti görög értelmében hadászatot, hadművészetet jelent, amit a sztratégoszok műveltek és ami abból állt, hogy a háborúzás nyelvén meghatározták a hadban álló országok jelenlegi és jövendő helyzetét, céljait, a célok eléréséhez szükséges hadi eszközök és katonák összességét, a szükséges fegyvernemeket, működésük összehangolását, valamint e célok elérésének szükséges eszközeit.

E gondolatmenetet alkalmazva a vállalkozás stratégiája nem más, mint a hosszú távra kitűzött célok, és e célok eléréséhez szükséges eszközök és módszerek meghatározása.

A vállalkozási stratégia kidolgozása során a vállalkozó szisztematikusan keresi a választ a stratégia három alapkérdésére:

-    Mi a vállalkozás alapgondolata (filozófiája)? Milyen területen kíván tevékenykedni? Milyen vevőkör milyen igényeit szándékozik kielégíteni?
-    Milyen lényeges képességekkel kell rendelkeznie vagy milyen képességekre kell szert tennie ahhoz, hogy a versenytársakkal szemben tartós fölénybe kerüljön? Mivel biztosíthat vevői számára tartós hasznot?
-    Milyen termékeket, szolgáltatásokat, továbbá milyen piacot (vevőkört) kíván megcélozni, és milyen feladatok adódnak ebből a vállalkozás egyes funkcióira, teendőire vonatkozóan?

Mivel a stratégia lényege a jövőbeli változásokra való tudatos felkészülés a jelenben, ezért a stratégia kialakítása és megfogalmazása  a vállalkozó egyik legfontosabb feladata, funkciója (kialakítását nem lehet albérletbe kiadni). Csak az olyan vállalkozási stratégia lehet életképes, amelyet maga a vállalkozó alakít ki, formál, de az is csak akkor, ha a munkatársak magukévá teszik.

A vállalkozásnak folyamatosan alkalmazkodnia kell a gyorsan változó környezethez. Ez csak akkor valósítható meg, ha a vállalkozás minden tagja tisztában van az alapvető kihívásokkal és „együtt gondolkodik”, s ha – szinte totálisan – minden egységével képes időben, gyorsan és helyesen reagálni.

Ezt segíti elő a stratégiai menedzsment (a stratégiai vezetés), amelynek célja olyan vállalati értékek, vezetői képességek, szervezeti felelősség és adminisztratív rendszerek kifejlesztése, amelyek valamennyi vezetési szinten összekapcsolják a stratégiai és operatív döntéshozatalt (a vállalkozási és funkcionális hatásköröket is beleértve).

Körmös Honlapok

Baráz Barbara
Baracsi Kata
Édes Andrea
Gresics Alíz Krisztina
Sőti Adrienn SZEMIKE
Szabó Boglárka
lippai noemi
Kelemen Szilvia
Kvak Gyöngyi
Műkörmösök további honlapjai
Műkörmös könyvtárak
Műkörmösök képei
Műkörmös termékcsoportok
Műkörmös alapanyagok

Hirdetés

Műkörömépítő szakemberek
Műköröm zselé - videók
Körmös szalon - a minőség
Köröm minták - francia köröm
Spange - feszítőszálas spange
Gél lakk - világmárka
Crystal Nails műköröm
Műkörömépítés - szolgáltató ajánló
UV lámpa karbantartása
Műkörmök - műkörmösök alkotásai
Műköröm - minőségi termékek
Műszempillák - LuXLash
Műköröm készítés - körmös címek
Gél lakk minták - műkörmösöktől
Körömdíszítés - havi TOP20
Műkörmös játékok - Nyerj!
Műköröm díszítés -kombinált köröm
Francia köröm - Step by Step
Műköröm csiszológép oktatás
Műköröm minták - Facebook oldal
Műköröm tanfolyam - OKJ képzések
Műkörömépítő tanfolyam - neked
Műkörmös tanfolyam - képzések
Műköröm .org - települések
Műköröm képek - műkörmösöktől
Körömfutár - ingyenes kiszállítás
Műköröm step by step - leírások
Műkörmös kereső - körmös oldalak
Vállalkozási ismeretek - tananyag
Műkörmös ismeretek - tananyag

Hirdetés

Gél lakk - világmárka
Gél lakk minták - műkörmösöktől
Műkörmös játékok - Nyerj!
Köröm minták - francia köröm
Műkörömépítés - szolgáltató ajánló
Francia köröm - Step by Step
Műköröm csiszológép oktatás
Vállalkozási ismeretek - tananyag
Műkörmös ismeretek - tananyag